دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

سعید مهرپویا: قسمت تخریب‌شده بیمارستان امام رضا (ع) متعلق به دوران اول پهلوی بوده است | وای بر میراث‌فرهنگی که مجوز تخریب صادر کرده!

  • کد خبر: ۱۸۳۱۴۶
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
سعید مهرپویا: قسمت تخریب‌شده بیمارستان امام رضا (ع) متعلق به دوران اول پهلوی بوده است | وای بر میراث‌فرهنگی که مجوز تخریب صادر کرده!
سعید مهرپویا، معمار و پژوهشگر و کنشگر اجتماعی درباره تخریب بخشی از بیمارستان امام رضا (ع) گفته است: قطعا اقدام بیمارستان امام رضا (ع) اشتباه بوده است و اساسا پاسخ دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای بازسازی یا ساخت بنای دیگری نظریه باطلی است.

به گزارش شهرآرانیوز - سعید مهرپویا، معمار و پژوهشگر و کنشگر اجتماعی، درباره تخریب بخشی از بیمارستان امام رضا (ع) به اخبار مشهد گفته است: این بنا برای چنین قابلیت بهره‌برداری و حفظ و استفاده دارد، کسی حق ندارد دست به ترکیب آن بزند. مجموعه ساختمان‌های قدیم بیمارستان امام‌رضا (ع) ثبت ملی هستند و همچنین بنای قدیمی و تاریخی بیمارستان امام رضا (ع) در مرداد ماه سال ۱۳۸۱ ثبت ملی شده است.
او در ادامه گفته: هرگونه تعرض به حریم این ساختمان‌ها به لحاظ قانونی مشمول جریمه و حکم قانونی است. اگر با مجوز میراث فرهنگی این تخریب صورت گرفته است، وای بر سازمان میراث‌فرهنگی که مجوز تخریب صادر کرده است!

مهرپویا افزوده است: تصاویری از نمای قدیمی بیمارستان کاملا مشهود و مشخص است، این قسمت تخریب شده مربوط به دوران پهلوی اول بوده و ساخت این بنا با سایر بنا‌های آن دوران و بیمارستان امام‌رضا (ع) خیلی هماهنگ است. اینکه این بنا را استثنا قرار می‌دهند و ادعا می‌کنند که این بنا بعد از انقلاب ساخته شده است، نشان می‌دهد مسئولین متوجه شده‌اند چه خطای بزرگی را مرتکب شده‌اند، اما به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند و نمی‌خواهند مسئولیت تخریب بنا را برعهده بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->